Cumartesi, Ekim 24

tanımlarım allak bullak 2

günlerin birbirinin aynı olması : düzen, sonra da alışkanlık gibi bir hastalığı olan insanın düzene alışmasından dolayı ortaya çıkan durum. eylem olarak zorunluluklarımız var ama soyut şeylerde bu zorunluluk yok. bir yanda ziyan diye tarif edilen iki günü eşit olmaklıktan kurtulmanın yolu var yani. her gün yeni bir şey öğrenmek, anlamak, düşünmek de bizi zayilik çukurundan beri tutabilir.

kapitalizm : giderek her bireyi köleleştiren,her köleyi bireyselleştiren şey.

can kulağı: hani bakıp görmemek gibi duyup dinlememek de mümkünse, çünkü bakılan veya duyulan şey, anlamlandırmadan yoksun olduğunda bir hiç nisbetinde oluyorsa, ve bakmak için kalp gözü varsa, duymak için de can kulağı vardır.

yusuf özkan özburundan allak bullak bir tanım;
düşünmek : düştüğün yerin farkına varıp düşmeden önceki yerinin düşünü görmek demektir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

günüm ziyan olmadı
:)...
kapitalizmi tek cümleyle öğrendim ve nefretimi tazeledim..
can gözüyle okudum yazılanları...
düzene alışmaktan koru beni rabbim dedim...

elif dedi ki...

amin ruzigar :)